Fredag!

Idag har jag tagit en långpromenad med Chicko och Lova.. efter jag tagit mitt dagliga en timmes pass pilates, mötte syrran på vägen, hon red barbacka på sin häst, så hon följde med resten av promenaden.. gick hem till min kära mor och far, men dom jobbade. där va mormor istället å storstädade.. överenergisk som hon är..

"-Oj va mycket damm ja har hittat! å mattorna har ja hängt å så har jag massor med mat med mej, så du kan ju äta här!"

Så jag å Lova stannade på en jättegod lunch.. sen kom mamma hem från jobbet men då var jag tvungen att gå hem för vi skulle bjuda Maritza och Bosse på kvällsmat senare..

När dom kom var pojken min fortfarande i skövde med Kristian, de skulle till skroten och biltema.. men de var snart hemma igen.. Kristian å bosse hjälpte oss att byta ut några takpannor på huset å garaget som var spruckna sen kom de tillslut in och åt..

Jag hade lagat hemmagjord potatisgratäng med fläskfilé och stekta kantareller.. mmm  mumsigt va de!


Nu är ja proppmätt, Bosse och Maritza har åkt hem och Kristian och Peter är framme io Vara för att köpa cigg..

Nu ska jag gosa lite med min kära dotter sen ta en ducsh å bädda ner mej med peter framför en bra film..

pöss på er alla
//Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0